عظمت اثر قرآن دربشر
نورهدایت
قرآنی و مذهبی

تخلّق به اخلاق الهی یعنی تبلور کلّ آیات الهی در وجود انسان(یعنی انس گرفتن با قرآن،یعنی قرآن در وجود انسان رسوخ پیدا کندوهمان فرمایش امام همام صادق آل محمد(ع) "قرآن با خون وگوشت آمیخته شود"

اگر انسان، متخلّق به اخلاق الهی شد که به تعبیر آیت‌الله العظمی شاه‌آبادی(در کتاب شذرات‌المعارف، شذره ثالثه)، همه قرآن، اخلاق است؛ به هیچ کفری دچار نمی‌شود.

آیت‌الله العظمی شاه‌آبادی فرمودند: قرآن، از عرش‌الرّحمن نازل می‌شود و مستقرّ آن، عرش قلوب مؤتلفه است. بعد فرمودند: آنچه که از عرش الرّحمن، نازل می‌شود؛ تمامش، اخلاق است که بر عرش قلوب، نازل می‌شود. نکته مهم، این است که این را هم عرش بیان کرد! معمولاً باید از عرش بر فرش نازل شود، امّا فرمود: این هم عرش است. لذا به این مستقرّ شدن در عرش قلوب مؤتلفه، متخلّق شدن می‌گویند. ایشان در ادامه می‌فرمایند: این «تخلّقوا بأخلاق اللّه»، یعنی همین.

لذا آن کسی که متخلّق به اخلاق الهی می‌شود؛ یعنی همه قرآن (اخلاق) در وجود او تبلور پیدا می‌کند و اگر این‌ حالت برای او به وجود آمد، طبیعی است دیگر دچار هیچ نوع کفری نمی‌شود. همیشه در پناه قرآن باشید غلامرضا ایمانی 1392/02/7



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 7 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 9:49 :: توسط : غلامرضا ایمانی

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شمیم هدایت و آدرس gholamreza imani.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 440
بازدید کل : 22370
تعداد مطالب : 210
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


403